Tobias Stavngaard sekstet

Tobias Stavngaard er basunist og komponist født og opvokset i Allerød. Tobias er på trods af sin unge alder (23) allerede etableret som professionel musiker, hvilket ikke mindst skyldes hans stilling som basunist i Aarhus Jazz Orchestra. Det er imidlertid med denne sekstet, at han for alvor har gjort sin debut som solist og komponist på den danske jazzscene.

Tobias Stavngaard Sextet spiller original kontemporær jazzmusik. Store dele af musikken er gennemkomponeret med stor kompositorisk tyngde, men der efterlades alligevel altid plads til improvisatoriske indslag fra gruppens habile solister. Netop gruppens detaljerede arbejde med forholdet mellem de komponerede og improviserede elementer giver musikken dens raffinerede og gennemarbejdede udtryk. Debutudgivelsen ”Historier om dette og hint” har modtaget stor opbakning: Musikken er blevet spillet jævnligt på P8 jazz, og på Spotify har udgivelsen rundet en halv million afspilninger! I efteråret 2023 udgiver gruppen sit opfølgende album.

Bandet består foruden kapelmesteren selv af trompetist Jakob Sørensen (bl.a. kåret som “Årets Nye Jazz Navn” ved DPA i 2017 og frontfigur i bandet “Bagland”) og saxofonist Aske Drasbæk (har vundet hele 5 Danish Music Awards). Rytmegruppen holder de unge talenter Carl-Emil Dons Christensen (klaver), William Mannerland (bas) & Nikolaj Bangsgaard (trommer), der i øjeblikket studerer sin kandidat på Manhattan School of Music i New York

Tobias Stavngaard (Trombone / DK)
Jakob Sørensen (Trumpet / DK)
Aske Drasbæk (Saxophones / DK)
Carl-Emil Dons Christensen (Piano / DK)
William Mannerland (Bass / SE)
Nikolaj Bangsgaard (Drums / DK)

Køb billet og tapastallerken her

Alle koncerter foregår i Tonnasalen på Allerød Musikskole.

Baren er åben fra kl. 18:00.

Der kan bestilles tapastallerken til inden koncerterne. Maden serveres fra kl. 18:00.

Alle koncerter (undtagen familiekoncert) starter 19:30 og varer ca. 90 min med ca. 20 min pause