Ensemble prisme

Velkommen til en fransk aften med ENSEMBLE PRISME

Efter nogle år med fokus på nyskrevne danske værker og en vel overstået indspilning af samme, har Ensemble Prisme nu vendt blikket mod fransk musik og er blevet betaget af den klangskønne og legende form der præger perioden fra slutningen af 1800-tallet til omkring 1950.

På programmet er værker af Camille Saint-Saëns, Gabriel Fauré, Philippe Gaubert og Francis Poulenc der alle har det forførende franske tonesprog til fældes. Lukker man øjnene til Faurés Pavanne kunne man tro man sad ved Seinens bred og så vandet glide forbi, eller når man hører Poulenc’s Sonate, der med elegant charme og frækhed inviterer lytteren direkte indenfor på boulevard-caféerne i 1950-erne. Gaubert’s Trio ”Trois Aquarelles ” er et yndefuldt transperant stykke der i satsen ”Par une clair Matin”, åbner med kaskader af lys i klaveret, hvor fløjte og cello med mere robuste toner spadserer harmonisk frem.

Alt i alt kan man se frem til en farverig aften med Ensemble Prisme, der som altid spiller i forskellige konstellationer.

Tapas’en vil denne aften være fransk inspireret og vinen i baren selvfølgelig fransk.

ENSEMBLE PRISME blev etableret i 2017 og består af Utrilla Gudiksen, fløjte og Martin Kejser, klarinet begge ansat ved den Kgl. Livgardes Musikkorps, Anders Öberg, solocellist fra Det Kongelige Kapel og Berit Juul RASMUSSEN, koncertpianist og akkompagnatør på Det Fynske Musikkonservatorium.

Køb billet og tapastallerken her

Alle koncerter foregår i Tonnasalen på Allerød Musikskole.

Baren er åben fra kl. 18:00.

Der kan bestilles tapastallerken til inden koncerterne. Maden serveres fra kl. 18:00.

Alle koncerter (undtagen familiekoncert) starter 19:30 og varer ca. 90 min med ca. 20 min pause