Beethoven and friends

Til denne koncert har klarinettist og medstifter af Allerød Koncertforening Frederik von Würden samlet et fantastisk hold af musikere til bl.a. at opføre Beethovens fantastiske Septet i Es-dur, op. 20.

Som koncertmester og leder har Adam Koch Christensen takket ja til at lede koncerten. Adam er født i år 2000 og har allerede vundet priser i Tibor Varga internationale violinkonkurrence i Schweiz og W. A. Mozart konkurrence i Salzburg foruden Sonning Talentpris og Jacob Gades store legat. Et andet af de store violintalenter på den danske musikscene.

Musikere:

Adam Koch, violin

Michael Andreas Grolind, bratch (DR Symfoniorkesteret)

Tobias Lautrup, cello (Ensemble Storstrøm)

Astor Cortabarria, kontrabas (Det Kgl Kapel)
Frederik von Würden, klarinet

Nikolaj Henriques, fagot (City of Birmingham Symphony Orchestra)

Emilie Ravn Jensen, horn (Copenhagen Phil)

Program:

Gwyneth Walker: The Peacemakers (2012)

Carl Nielsen: Serenato in Vano (1914)

*pause

Ludwig van Beethoven: Septet op. 20 (1800)

Køb billet og tapastallerken her

Alle koncerter foregår i Tonnasalen på Allerød Musikskole.

Baren er åben fra kl. 18:00.

Der kan bestilles tapastallerken til inden koncerterne. Maden serveres fra kl. 18:00.

Alle koncerter (undtagen familiekoncert) starter 19:30 og varer ca. 90 min med ca. 20 min pause