Klaverakkompagnement til sang

Fra 3. klasse
Her er der fokus på klaverspil, så du kan akkompagnere dig selv, når du synger.
Vi arbejder både med noder, melodier og akkorder, og du lærer forskellige måder at akkompagnere sangen.

Du kan kombinere dette fag med sangundervisning. I så fald skal du også tilmelde dig sangundervisning (se under sang)

Det er en forudsætning at du har et klaver, el-klaver eller keyboard til at øve på derhjemme.

Man kan gå enten til eneundervisning 25 minutter eller på hold (2 elever på 40 minutter eller 3 elever på 60 minutter)

Anbefalet startalder
Fra 5. klasse
(Kontakt evt læreren vedr startalder)

Undervisningssted
Musikskolen

Muligheder for sammenspil
Følgende tilbud er gratis, når du går til klaverakkompagnement
Kor
Du lærer meget af at synge i kor – det styrker både stemmen og dit musikalske gehør og så er det rigtig sjovt og giver nogle helt særlige musikalske oplevelser.
Musikskolens kor optræder jævnligt til forskellige koncerter, og de ældste kor har været på rejser i udlandet

Band
Musikskolens mange bands har jævnligt brug for sangere og pianister.

Du skal være indstillet på at øve dig derhjemme.

Lærer:
Kirsten Høj