Guitar

Om guitaren
Guitaren er et af de mest populære instrumenter i hele verden. Den bruges i alle musikalske stilarter, og fungerer lige godt, om den spiller melodier eller akkorder, solo eller sammenspil. Guitaren kan når man behersker den, udtrykke alt fra det smukkeste romantiske, til det mest aggressivt rockede. Der undervises efter noder, gehør, becifring og tabulatur. Det er nødvendigt, at have en guitar at øve på hjemme.

Fra 3. klasse.

Musikskolen, Lynge skole og Skovvang.

Sammenspil (hvilke muligheder)
StrengeLegene
AllStrings
Strengeprojekt (årligt tilbagevendende forløb i forårssemestret)
Ad hoc sammenspil/ kammermusik

Der er mulighed for at leje guitar på musikskolen for kr. 1.000,- pr sæson, men det anbefales at anskaffe sin egen, da man kan få udmærkede guitarer for omkring 1.000 - 1.500kr.

For at få det bedste udbytte af undervisningen, er det vigtigt at man øver sig. Hvor meget man skal øve er individuelt, men en god tommelfingerregel er, at en koncentreret indsats i kortere tid hver eller næsten hver dag, giver bedre resultater, end en times tankeløse gennemspilninger, af det man arbejder på, dagen før man skal til undervisning.

Lærere
Hjalmar Magnusson, Morten Wibe, Thomas Lyng Poulsen.

Undervisningen starter i uge 33.