Violin

Vil man tidligt i gang med at spille et instrument, er violin en oplagt mulighed. Fra 5 til ca. 10 år, starter man violinspillet efter colorstringsmetoden, som er specielt egnet til børn i den alder. Undervisningen foregår som ene – eller holdundervisning på Musikskolen, Engholmskolen eller Skovvangskolen. Fra 10 årsalderen undervises gradvist mere efter Paul Rolands undervisningsmetode, der er velegnet til større elever og voksne.
Violinen bruges i næsten al slags musik: klassisk, jazz, folkemusik, rock mm. Man kan bruge violinen både som solo- og sammenspilsinstrument. Nye elever tilbydes sammenspil lige fra starten af deres undervisning.

Colorstringsmetoden er gennem de sidste 40 år udviklet i Finland, og har siden bredt sig til mange lande verden over som et unikt undervisningssystem. Det er specielt lavet til undervisning af børn helt ned til 5 år. Colorstringsbøgerne er en blanding af billede -, læse-, og tegnebøger, der tager udgangspunkt i små børns begrebsverden: De fire strenge hedder f.eks. ”bjørnestrengen”, ”fars streng”, ”mors streng” og ”fuglestrengen”.

fra ca. 5 år.

Musikskolen, Engholmskolen, Skovvangskolen

Sammenspil (hvilke muligheder)
AllStrings
Strengeprojekt
Bartókbanden
Flagoletterne

Der er mulighed for at leje en violin på Musikskolen for kr. 1.000,- pr sæson.

Lærer:
Thomas Hansen.