El-guitar

Om el-guitaren
El-guitaren er et meget populært instrument som bruges i alle genrer indenfor den rytmiske musik. Dens udtryk rummer både det blødt jazzede og det trommehindesprængende rockede. Vi spiller efter noder, med akkorder og efter gehør - El-guitaren er primært et sammenspilsinstrument. Det er en forudsætning at man har en el-guitar og forstærker at øve på hjemme.

fra 4. klasse.
Musikskolen, Lynge skole, Kratbjergskolen afdeling Skovvang.

Sammenspil
Musikskolens mange bands har alle brug for el-guitar. Snak med din lærer om, hvilke bands, der har plads til en guitarist (mere)
All Red Big Band

Der er mulighed for at leje el-guitar på musikskolen for kr. 1.000,- pr sæson, men det anbefales at anskaffe sin egen, da man kan få velfungerende el-guitarer, ofte med en lille forstærker for omkring kr. 2.000,-

For at få det bedste udbytte af undervisningen, er det vigtigt at man øver sig. Hvor meget man skal øve er individuelt, men en god tommelfingerregel er, at en koncentreret indsats i kortere tid hver eller næsten hver dag, giver bedre resultater, end en times tankeløse gennemspilninger, af det man arbejder på, dagen før man skal til undervisning.

Lærere
Morten Wibe og Thomas Lyng Poulsen.

Undervisningen starter i uge 33.