Cello

Om celloen
Celloen er i familie med violinen, men den er større og har derfor en dybere og blødere tone. Mange kender celloen fra symfoniorkesteret hvor man hører den spille både sine egne smukke melodier, og også dybe toner sammen med kontrabasserne. Ligesom violinen spiller celloen med i alle mulige genrer, fra klassisk musik til pop, folk og jazz.
I musikskolen har vi flere orkestre. Udover den almindelige undervisning mødes celloeleverne hver uge og spiller sammen til "fællestimen". Her lærer vi at spille i forskellige stemmer og øver til ca. 5 koncerter om året.
Celloen findes i forskellige størrelser.

Fra 2. klasse, kontakt læreren for evt. tidligere start.

Musikskolen og i et vist omfang på kommunens skoler.

Sammenspil
Celloensemble
AllStrings.

Det er i et vist omfang muligt for at leje en cello fra musikskolen.

For at få det bedste udbytte af undervisningen er det vigtigt, at man øver sig. Hvor meget man skal øve er individuelt, em en god tommelfingerregel er, at en koncentreret indsats i kortere tid hver eller næsten hver dag giver de bedste resultater.

Lærer:
Tanja Hesse